ตอบกระทู้  ตั้งกระทู้ 
หน้า (2): « หน้าแรก < ก่อนหน้า 1 [2] สุดท้าย »
1 Votes - 5 Average   ว่าด้วยเรื่อง E36 328i
ผู้ตั้งกระทู้ ข้อความ
Red Hawk
Administrator
********


เขียนทั้งหมด: 5,556
กลุ่ม: Administrators
เข้าร่วม: Fri, 14 Dec 07
สถานะ: Offline
ความนิยม: 1
Post: #21
RE: ว่าด้วยเรื่อง E36 328i

ขับแบบเหยียบสุดๆ ใช้มาวันนึง ตอนนี้ consume ขยับจาก 6 km/L กว่าๆ(ตอนใช้แก๊ส) มาเป็น 8 กว่าละ



ไฟล์แนบ รูป
   
Fri, 05 Feb 10 09:28
ค้นหาข้อความทั้งหมดของท่านนี้ อ้างอิงข้อความนี้ในการตอบกระทู้
Red Hawk
Administrator
********


เขียนทั้งหมด: 5,556
กลุ่ม: Administrators
เข้าร่วม: Fri, 14 Dec 07
สถานะ: Offline
ความนิยม: 1
Post: #22
RE: ว่าด้วยเรื่อง E36 328i

โดยรวมรอบจะต่ำกว่า เครื่อง M50 ดังนี้
km/h - RPM
100 - 2000
110 - 2300
120 - 2500
140 - 2900
160 - 3400
170 - 3600
180 - 4800
อันนี้เป็น Mode Economic
ถ้า Mode Sport ความเร็ว 180 รอบจะอยู่ที่ 5,500 rpm

ข้อความถูกแก้ไขเมื่อ: Fri, 05 Feb 10 09:34 โดย Red Hawk.

Fri, 05 Feb 10 09:32
ค้นหาข้อความทั้งหมดของท่านนี้ อ้างอิงข้อความนี้ในการตอบกระทู้
bacchus
Posting Freak
*****


เขียนทั้งหมด: 174
กลุ่ม: Registered
เข้าร่วม: Fri, 21 Mar 08
สถานะ: Offline
ความนิยม: 0
Post: #23
RE: ว่าด้วยเรื่อง E36 328i

ตกลงเอาไปติดแก๊สแล้วเหรอพี่

ข้อความถูกแก้ไขเมื่อ: Fri, 12 Feb 10 06:42 โดย bacchus.

Fri, 12 Feb 10 06:42
ค้นหาข้อความทั้งหมดของท่านนี้ อ้างอิงข้อความนี้ในการตอบกระทู้
Red Hawk
Administrator
********


เขียนทั้งหมด: 5,556
กลุ่ม: Administrators
เข้าร่วม: Fri, 14 Dec 07
สถานะ: Offline
ความนิยม: 1
Post: #24
RE: ว่าด้วยเรื่อง E36 328i

The BMW M52 inline 6-cylinder engine was used in a variety of BMW models, including the E36 3 Series, the E39 5 Series Sedan, the Z3 and the E46 3 Series.

The M52 was an upgrade to the successful M50 engine. The M52 was produced in 2.0 (M52B20), 2.5 liter (M52B25) and 2.8 liter (M52B28) configurations. When the BMW E46 3 Series was launched in 1999, the M52TU engine was introduced in the E46 323i, E46 328i and the E39 528i models. The major changes in this Technical Update were the redesigned crankcase, modified pistons, Double VANOS for the camshaft drive, and Siemens MS42 DME system. Later, the E39 523i was introduced with the M52B25TU engine.

BMW took a large step in 1994 with the introduction of an aluminum block with the wear-resistant Nikasil coating on the cylinder bores. This reduced the engine's weight from around 190 kg (M50) to some 160 kg (M52). The camshafts were now fitted with counterbalancing masses, as was already the case on those of the eight-cylinder engine.

ปล. M52 เป็น single vanos นะครับ ตามรูปเป็น double vanos

With the introduction of the M52 a new BMW power-output characteristic was introduced as well. The maximum power of 192 bhp previously achieved with the 2.5-liter engine was now reached with a 2.8 liter engine that delivered a significantly higher maximum torque. The new 2.5-liter engine was positioned between the 2.0-liter and 2.8-liter versions with its 170 bhp.

As a special version for four countries with high-sulfur gasoline, the M52 was supplied with a cast-iron cylinder block. The Nikasil cylinder coating would have had marginal reliability under those operating conditions.

In 1998 the VANOS system, which initially adjusted only the inlet camshaft was developed into the Double-VANOS system which now adjusted the timing of the exhaust camshaft as well. This opened the potential for further optimization of the engine's performance.


Double-VANOS system

The inlet system was provided with two technical refinements in 1998. One was a flap valve in the inlet plenum chamber that cut off the inlet passages of the front three cylinders from the rear three. The differentiated intake system, known as DISA, optimized the engine's running under full load. The other refinement was a dedicated system of tubes of very small diameters through which the inlet air was drawn during idling or when running at low loads. The increased turbulence that this achieved improved the combustion process and thus reduced exhaust emissions.

In order to be able to offer a single cylinder block to all markets throughout the world, the aluminum block was given dry cast-iron liners.

ปล.รูปนี้เป็นรูปของ Double - VANOS เครื่องของผมเป็น Single vanos



ไฟล์แนบ รูป
   

ข้อความถูกแก้ไขเมื่อ: Mon, 22 Dec 14 07:50 โดย Red Hawk.

Tue, 16 Feb 10 01:45
ค้นหาข้อความทั้งหมดของท่านนี้ อ้างอิงข้อความนี้ในการตอบกระทู้
Red Hawk
Administrator
********


เขียนทั้งหมด: 5,556
กลุ่ม: Administrators
เข้าร่วม: Fri, 14 Dec 07
สถานะ: Offline
ความนิยม: 1
Post: #25
RE: ว่าด้วยเรื่อง E36 328i

Final drive หรือ เฟืองท้าย



ไฟล์แนบ รูป
   
Tue, 16 Feb 10 02:52
ค้นหาข้อความทั้งหมดของท่านนี้ อ้างอิงข้อความนี้ในการตอบกระทู้
Red Hawk
Administrator
********


เขียนทั้งหมด: 5,556
กลุ่ม: Administrators
เข้าร่วม: Fri, 14 Dec 07
สถานะ: Offline
ความนิยม: 1
Post: #26
RE: ว่าด้วยเรื่อง E36 328i

Break disc ด้านหน้าและหลังเป็นแบบ ventilated
หน้า 286x22 mm.
หลัง 276x19 mm.



ไฟล์แนบ รูป
           
Thu, 30 Aug 12 08:27
ค้นหาข้อความทั้งหมดของท่านนี้ อ้างอิงข้อความนี้ในการตอบกระทู้
Red Hawk
Administrator
********


เขียนทั้งหมด: 5,556
กลุ่ม: Administrators
เข้าร่วม: Fri, 14 Dec 07
สถานะ: Offline
ความนิยม: 1
Post: #27
RE: ว่าด้วยเรื่อง E36 328i

Break disc ของ 325
หน้าเท่ากัน
แต่หลังเป็นแบบsolid 280x10 mm.



ไฟล์แนบ รูป
   
Thu, 30 Aug 12 08:30
ค้นหาข้อความทั้งหมดของท่านนี้ อ้างอิงข้อความนี้ในการตอบกระทู้
Red Hawk
Administrator
********


เขียนทั้งหมด: 5,556
กลุ่ม: Administrators
เข้าร่วม: Fri, 14 Dec 07
สถานะ: Offline
ความนิยม: 1
Post: #28
RE: ว่าด้วยเรื่อง E36 328i

Break disc ของ 318 Solid type
หน้า 286x12 mm.
หลัง 280x10 mm.



ไฟล์แนบ รูป
       
Thu, 30 Aug 12 08:34
ค้นหาข้อความทั้งหมดของท่านนี้ อ้างอิงข้อความนี้ในการตอบกระทู้
Red Hawk
Administrator
********


เขียนทั้งหมด: 5,556
กลุ่ม: Administrators
เข้าร่วม: Fri, 14 Dec 07
สถานะ: Offline
ความนิยม: 1
Post: #29
RE: ว่าด้วยเรื่อง E36 328i

Engine circuits ของ 328i



ไฟล์แนบ รูป
   
Mon, 19 Jan 15 08:24
ค้นหาข้อความทั้งหมดของท่านนี้ อ้างอิงข้อความนี้ในการตอบกระทู้
ตอบกระทู้  ตั้งกระทู้ 

มุมมองสำหรับพิมพ์
ส่งกระทู้นี้ให้เพื่อน
สมัครสมาชิกกระทู้นี้ | เพิ่มใน 'กระทู้ที่สนใจ'
ให้คะแนน:

ไปที่หัวข้อ: